Dienstag, 22. Januar 2019

THAILAND OPEN AIR GALLERY PAK CHONG, Teil 5

Wall with stripes
At the hairdresser my wife Luck was inspired by the coloured stripes of the plastic curtain. "You can do something like that on the wall with your spray cans." 
We tried it on a wall. 



Exibition with Walls of Sol Lewitt

It reminded me of works by Sol Lewitt. In his work, too, I found the one-dimensionality of one colour level boring in my early years. And besides, our picture was too gaudy.



With a tassel dipped in thinner (turpentine) I smudged the color stripes. Now I found this painterly colour layer very beautiful.




With some color stripes attached over it a second level and a contrast between sharply limited and blurred stripes developed....




Everybody can decide for himself which picture he likes the most.


……………………….
Mauer mit Streifen
Beim Friseur wurde meine Frau Luck von den farbigen Streifen des Plastikvorhangs inspiriert. "Mit deinen Sprühdosen kann man doch auch so etwas auf der Mauer machen." 

Wir probierten es an einer Mauer. Es erinnrte mich an Arbeiten von Sol Lewitt. Auch bei ihm fand ich in meinen jungen Jahren die Eindimensionalität der einen Farbebene langweilig. Und außerdem war mit unser Bild zu knallig.

Mit einem in Verdünner (Terpentin) getauchten Quast verwischte ich die Farbstreifen. Nun fand ich diese malerische Farbebene sehr schön.

Mit einigen darüber angebrachten Farbstreifen entstand eine zweite Ebene und ein Kontrast zwischen scharf begrenzten und verwischten Streifen.


Jeder kann selbst entscheiden, welches Bild ihm am meisten gefällt.


Manfred Spies, 
Mittwoch, 23.Januar 2019

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen